2024-cü il sentyabrın 1-də Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinə keçiriləcək növbədənkənar seçkilərin təşviqat kampaniyası çərçivəsində Yeni Azərbaycan Partiyası (YAP) tərəfindən 74 saylı Masallı şəhər seçki dairəsindən deputatlığa namizədliyi irəli sürülmüş Məşhur Məmmədovun Masallı şəhər Mədəniyyət Evində seçicilərlə görüşü keçirilib.

Görüşü giriş sözü ilə açan YAP Masallı rayon təşkilatının sədri Seyfəddin Əliyev Yeni Azərbaycan Partiyasının xalqın inamını qazanaraq ümumxalq partiyasına çevrildiyini bildirib. O, qeyd edib ki, Azərbaycanın yeni hədəflərinin reallığa çevrilməsinə töhfələrini vermək üçün seçicilərin səsvermə prosesində yüksək fəallıq nümayiş etdirəcəklərinə inandığını qeyd edib.

Deputatlığa namizəd Məşhur Məmmədov ölkəmizdə Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə əldə olunan uğurlar barədə məlumat verib. Aparılan uğurlu siyasət nəticəsində ölkəmizin ərazi bütövlüyünün və suverenliyinin bərpasından sonra yeni dövrün başlandığını, zamanın tələbinə uyğun olaraq Azərbaycanın qarşısında yeni vəzifələrin, yeni hədəflərin dayandığını söyləyən Məşhur Məmmədov vurğulayıb ki, bu mərhələdə də Prezident İlham Əliyevin qətiyyəti, xalqımızın həmrəyliyi ilə uğurlu və dinamik inkişaf davam edəcək.

YAP-ın namizədi bildirib ki, sosial-iqtisadi sektor üzrə regionların davamlı inkişafının təmin edilməsi Azərbaycanın qarşısında qoyduğu əsas hədəflərdən biridir. Qeyd edib ki, ölkəmizin digər şəhər və rayonlarında olduğu kimi, Masallı rayonunda da bu istiqamətdə geniş tədbirlər həyata keçirilib”.

Çıxış edən seçicilər Xanım Əliyeva, Mehralı Əsgərli, Ağamməd Şənmədov və şəhid anası Mehriban Sultanova YAP-ın ölkənin rifahı naminə fəaliyyətini hər sahədə hiss etdiklərini, sabitliyin qarantı olduğunu qeyd ediblər.

Məşhur Məmmədov həmçinin, Masallı rayonu, Qarğalıq, Şatıroba və Qızılağac kəndlərinin seçiciləri ilə məhəllə görüşlər keçirib. Seçicilərin suallarını cavablandıran M.Məmmədov onları 1 sentyabrda fəallıq göstərərək layiqli namizədə səs verməyə səsləyib.




Məşhur Məmmədov
Milli Məclisin deputatı


Prezident İlham Əliyevin Özbəkistana səfəri ötən həftənin mühüm hadisələrindəndir. Ölkə başçısının son iki ildə Özbəkistana beş səfəri olub. Bu, etibarlı münasibətlərin göstəricisidir. Bu gün Mərkəzi Asiya, Cənubi Qafqaz, Xəzər regionları vahid geosiyasi regiona çevrilir və regionlarımızda müsbət proseslər Özbəkistan ilə Azərbaycan arasında səmərəli əməkdaşlıqdan asılıdır. Biz həmişə - istər işğal, istərsə də İkinci Qarabağ müharibəsi illərində və sonra da özbək xalqının qardaş dəstəyini hiss etmişik. Səfər proqramını izləyərkən aydın görmək olur ki, Daşkənddə keçirilən biznes-forum layihələrlə çox zəngin olub. 20 istiqamət üzrə irəli sürülmüş yeni təşəbbüslər əməkdaşlıq əlaqələri daha zənginləşdirəcək. Biznes strukturları siyasi konyunkturaya çox həssas reaksiya verir. İndi Özbəkistanla Azərbaycan arasında mövcud olan ən yaxşı siyasi konyunktura heç bir yerdə mövcud deyil. Ona görə də bu, iş adamlarımızı birlikdə işləməyə və o cümlədən, birgə investisiya qoymağa sövq edən ən vacib amillərdən biridir. Ölkələrimiz arasında münbit investisiya mühiti var. Özbək investorları üçün Azərbaycanda işləmək, sərmayə qoymaq əlverişli və faydalı olacaq. Sözsüz ki, biznes layihələri informasiya dəstəyi tələb edən sahədir. Azərbaycanda Özbəkistanda baş verənlərlə bağlı və hansı böyük layihələrin reallaşdığı, biznes üçün necə imkanların olması barədə daha çox informasiya olmalıdır. Özbəkistan ilk ölkədir ki, Prezidentin təşəbbüsü ilə bizə mənəvi dəstək olmaqla yanaşı, həm də azad olunmuş ərazilərin bərpasında kömək edib. Bir il əvvəl, avqustun 23-də biz Füzulidə Mirzə Uluqbəy adına 960 şagird üçün nəzərdə tutulan və münasibətlərimizin rəmzi olan, özbək qardaşlarımızın gözəl münasibətlərinin simvoluna çevrilən, həmçinin Şavkat Miromonoviçin Özbəkistanda həyata keçirdiyi standartlara uyğun məktəbin açılışı oldu. Cənab Prezident İlham Əliyev cari ilin 23 avqust tarixində Özbəkistanda rəsmi səfəri zamanı mətbuata verdiyi bəyanatda ölkənin ən böyük uğurlarından hesab edilən “Böyük Qayıdış” proqramı barədə məlumat verdi və qeyd etdi ki, bu proqram kifayət qədər genişmiqyaslıdır. Bu ilin sonunadək bizim 2021-ci ildən bəri yatırmağa başladığımız sərmayələrin ümumi həcmi yəqin ki, 10 milyard dollardan az olmayacaq. Qayıtmaq istəyən 100 min nəfərdən 8 mindən bir qədər çoxu artıq doğma yurdlarına yerləşdirilib. Səfər çərçivəsində Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin və Özbəkistan Respublikasının Prezidenti Şavkat Mirziyoyevin iştirakı ilə imzalanmış “Azərbaycan Respublikası ilə Özbəkistan Respublikası arasında müttəfiqlik münasibətləri haqqında Müqavilə”, Azərbaycan Respublikasının və Özbəkistan Respublikasının Ali Dövlətlərarası Şurasının birinci iclasının Qərarı”, “Azərbaycan Respublikasının Dövlət Turizm Agentliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Ekologiya, Ətraf Mühitin Mühafizəsi və İqlim Dəyişikliyi Nazirliyi yanında Turizm Komitəsi arasında 2024-2026-cı illər üzrə turizm sahəsində Fəaliyyət Planı”, “Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Mədəniyyət Nazirliyi arasında 2024-2026-cı illər üçün mədəni-humanitar əməkdaşlıq üzrə Yol xəritəsi”, “Azərbaycan Respublikasının Elm və Təhsil Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Məktəbəqədər və Ümumi Təhsil Nazirliyi arasında məktəbəqədər və ümumi təhsil sahəsində əməkdaşlıq haqqında Protokol”, “Azərbaycan Respublikasının Xarici İşlər Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Xarici İşlər Nazirliyi arasında 2025-2026-cı illər üzrə Əməkdaşlıq Proqramı”, “Azərbaycan Respublikasının Elm və Təhsil Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Ali təhsil, Elm və İnnovasiyalar Nazirliyi arasında peşə təhsili, orta ixtisas, ali təhsil və elm sahəsində əməkdaşlıq haqqında Protokol”, Bakı (Azərbaycan) ilə Daşkənd (Özbəkistan), Beyləqan (Azərbaycan) ilə Şəhrisəbz (Özbəkistan), Quba (Azərbaycan) ilə Cizak (Özbəkistan) şəhərləri arasında regionlararası əməkdaşlıq haqqında sənədlər, “Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Ədliyyə Nazirliyi arasında 2024-2026-cı illər üzrə Əməkdaşlıq Proqramı”, “Azərbaycan Respublikasının Dövlət Neft Şirkəti ilə “Uzbekneftegaz” SC arasında Əsas Şərtlər Sazişi”, “Azərbaycan Respublikasının İqtisadiyyat Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının İnvestisiyalar, Sənaye və Ticarət Nazirliyi arasında ticarət-iqtisadi və investisiya əməkdaşlığının daha da genişləndirilməsi üzrə 2024-2025-ci illər üçün Praktiki Fəaliyyət Planı”, “Azərbaycan Respublikası Ədliyyə Nazirliyinin Ədliyyə Akademiyası ilə Özbəkistan Respublikasının Ədliyyə Nazirliyinin yanında Hüquqşünasların İxtisasının Artırılması Mərkəzi arasında əməkdaşlıq haqqında Protokol”, “Azərbaycan Respublikası Ədliyyə Nazirliyinin Məhkəmə Ekspertizası Mərkəzi ilə Özbəkistan Respublikasının Ədliyyə Nazirliyi yanında H.Sulaymanova adına Respublika Məhkəmə Ekspertizası Mərkəzi arasında əməkdaşlıq haqqında Protokol”, “Azərbaycan Respublikasının Daxili İşlər Nazirliyi ilə Özbəkistan Respublikasının Milli Qvardiyası arasında əməkdaşlıq haqqında Saziş”, “Azərbaycan Respublikası Hökuməti ilə Özbəkistan Respublikası Hökuməti arasında Özbəkistan Respublikası ərazisində müvəqqəti işləyən Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının və Azərbaycan Respublikası ərazisində müvəqqəti işləyən Özbəkistan Respublikası vətəndaşlarının əmək fəaliyyəti və hüquqlarının müdafiəsi haqqında Saziş” bundan sonra iki ölkə arasında əməkdaşlığın daha da inkişafı üçün zəmin yaradacaq. İki qardaş xalq, iki müstəqil, güclü, suveren, nüfuzlu dövlət rəsmi müttəfiq oldular. Bu, çox mühüm xarici siyasət addımıdır və gələcək illərdə bizim münasibətlərimizi, həmçinin bir çox hallarda regional siyasəti müəyyən edəcək.

Aİ ölkələri isə qadınları Avropa komissarlığına namizəd göstərmək istəmir

Avqustun 30-u, Avropa İttifaqına üzv dövlətlərin Avropa komissarlığına namizəd irəli sürməsi üçün son tarix yaxınlaşdıqca Avropa paytaxtlarının Avropa Komissiyasının (AK) rəhbəri Ursula fon der Leyenin cinsiyyətlə bağlı çağırışına məhəl qoymamaq qərarına gəldiyi məlum oldu.İkinci müddətə yenidən seçilən xanım fon der Leyen israr edirdi ki, Avropa komissarları arasında “kişi və qadınların bərabər nisbəti” olmalıdır. Lakin hələlik hər şey ona doğru gedir ki, Aİ-nin yeni tərkibində əvvəlkindən daha çox kişi olacaq.

Hələ 2020-ci ildə Avropa İttifaqı gender bərabərliyinin təmin edilməsi strategiyasını qəbul edib, o cümlədən, “2024-cü ilin sonuna qədər Avropa Komissiyasının bütün idarəetmə səviyyələrində gender balansının 50%-ni təmin etmək” çağırışı var. Bu yay ikinci müddətə yenidən seçilən AB icra başçısının başında duran ilk qadın olan AK prezidenti Ursula fon der Leyen bunu hərəkətə keçmək üçün bələdçi kimi qəbul edib.

Yenidən təyin olunduqdan qısa müddət sonra xanım fon der Leyen Avropa komissarları (əsasən Aİ hökumətində nazirlər) arasında "kişi və qadınların bərabər nisbətinə" nail olmaq istədiyini söyləyib. Bununla belə, hələ milli hökumətlərdən namizədlərin irəli sürülməsi üçün son tarix bitməmişdən - avqustun 30-da məlum oldu ki, Aİ-yə üzv ölkələrin böyük əksəriyyəti AK rəhbərinin istəklərinə məhəl qoymamağa üstünlük verib.

Əvvəla, Avropanın əksər paytaxtlarında iki alternativ namizədin irəli sürülməsi ideyası rədd edilib. Belə ki, ölkə daxilində Avropa komissarlığına hətta bir namizədin irəli sürülməsi prosesi artıq çox mürəkkəbdir və iki ölkə arasında hakim partiya və baş nazir (və ya prezident) alternativ namizədin irəli sürülməsi barədə razılaşma ilə çətinləşir. İrlandiyanın baş naziri Simon Harris, maliyyə naziri Michael McGrath-ın Avropa komissarlığına namizədliyini irəli sürərək bildirib ki, müqavilələrə uyğun olaraq, biz bir ad göndərmək qərarına gəldik.

İkincisi, qadın namizədin heç bir yerdə qanunla təsbit edilməməsinə baxmayaraq, birdən məcburi şərtə çevrilməsi çoxlarını qəzəbləndirib. “İdeal namizədimiz kişi olduğu halda bizə qadın niyə lazımdır?” — Slovak diplomatlarından biri anonimlik şərti ilə Politico ilə söhbətində xanım fon der Leyenin xahişini şərh edib.

Eyni zamanda, AK-nin gələcək tərkibində gender tarazlığı ideyası da öz hazırkı Avropa Komissarlarını yenidən irəli sürmək qərarına gələn hökumətlərə iki nömrəli namizəd olmadan icazə verilməsi faktı ilə əhəmiyyətli dərəcədə sarsılıb. Və təbii ki, yenidən təyinat alanların çoxu yenə kişilər olub: fransalı Tyerri Breton, slovakiyalı Maros Şefçoviç, latviyalı Valdis Dombrovskis, hollandiyalı Wopke Hoekstra və macarıstanlı Oliver Varhelyi. Xorvatiya demoqrafik siyasətə cavabdeh olan Dubravka Šuica-nın AK-yə namizədliyini bir daha irəli sürməklə Ursula fon der Leyeni ruhdan salıb.

Nəticədə, bu günə qədər AK-də portfel üçün müraciət edənlərin sayına 14 kişi və yalnız 5 qadın daxildir. Eyni zamanda, xanım fon der Leyenin istədiyi kimi heç bir ölkə iki namizəd irəli sürməyəyib. Namizədləri ilə bağlı hələ qərar verməmiş yeddi AB ölkəsindən yalnız Bolqarıstan favoritinin qadın olduğunu qeyd edib. Litva, Rumıniya, Belçika, Danimarka, İtaliya və Portuqaliyada mətbuatda gedən müzakirələrə əsasən, seçim kişilərin üzərinə düşəcək. Bu o deməkdir ki, ən pis ssenaridə Avropa Komissiyasının yeni tərkibində qadınlar yalnız dörddə bir yerə sahib olacaqlar.

Bundan məyus olduqlarını ilk növbədə qadın siyasətçilər bildiriblər. “Biz heç vaxt sərhədləri aşmadan, təzyiq olmadan heç nəyə nail ola bilməyəcəyik. Xüsusilə indi, anti-gender hərəkatları faşist, antidemokratik hərəkatların əsasını təşkil edəndə... biz gender bərabərliyinə sadiqliyimizin zəif olduğunu göstərə bilmərik”, - Avropa Parlamentinin gender bərabərliyi komitəsinin rəhbəri Lina Qalvez The Guardian-a bildirib.

“Yeni komissiya kişi komitəsinə çevrilməməlidir. Qadın və kişinin bərabər şəkildə təmsil olunması zamana uyğundur. Von der Leyen indi bunun üçün ayağa qalxmalıdır!” - Almaniyanın Avropa məsələləri üzrə naziri Anna Luhrmann qeyd edib.

Xanım fon der Leyenin təkidli istəklərinə müqavimət onun çağırışına məhəl qoymayanlara yaxşı təsir göstərməyə bilər. Bütün namizədliklər başa çatdıqdan sonra Avropa Komissarlığına namizədlər Avropa Parlamenti tərəfindən təsdiq edilməlidir, onun daxili qaydaları xüsusi olaraq qeyd edir: Avropa Parlamenti üzvləri Komissarlığa namizədləri qiymətləndirərkən gender balansına xüsusi diqqət yetirməlidirlər. Bu, bəzi kişi namizədlərin geri qaytarılması ilə nəticələnə bilər.

Dünyada gender bərabərliyi gəlirdən əvvəl gələcək

 

Əgər bunu etməsələr, o zaman onlara daha az üstünlük verilən portfellər veriləcək - dil müxtəlifliyi və təhsilə cavabdeh olan komissarlıqlar kimi. AB-də həmişə ən şirin loxma olan iqtisadi mövqelər qadınlara gedəcək. Brüsseldəki Avropa Siyasət Tədqiqatları Mərkəzinin eksperti Sophia Russak, "Ya mənə qadın göndərirsən, ya da heç kimə lazım olmayan portfellərdən birini alırsan" deyib.

Avropa tərəfdaş itkisinin fərqinə varmadı

Eurostat məlumatlarına görə, 2024-cü ilin ikinci rübündə Aİ-nin ticarət profisiti 40,4 milyard avro təşkil edib. Avropa ticarətində müsbət saldo ardıcıl dördüncü rübdür ki, qalıb. Əslində, bu, Rusiyanın Ukraynadakı hərbi əməliyyatı nəticəsində yaranan sarsıntıların aradan qaldırıldığını göstərir: Rusiya ilə ticarət əlaqələri kəsildikdən sonra Avropa ticarətində bir ildən artıq müddət ərzində kəsir qeydə alınıb. "Çıxarılan" Rusiya tədarükləri digər ticarət tərəfdaşları ilə fəal şəkildə əvəz olunur, diversifikasiya Avropa ixracına da təsir edib - əvvəllər Rusiya Federasiyasına göndərilən məhsullar indi başqa ölkələrə verilir. Bununla belə, bəzi mallar hələ də Rusiyaya çatır - Aİ-nin Avropa səlahiyyətlilərinin Rusiya Federasiyası ilə ticarətdə vasitəçi hesab etdiyi dövlətlərə tədarükləri, ikinci dərəcəli sanksiyalar risklərinə baxmayaraq, hərbi əməliyyat başlayandan bəri də artmaqdadır.

Məlumatda deyilir ki, 2024-cü ilin ikinci rübünün sonunda Avropa İttifaqının ticarət balansı 40,4 milyard avro müsbət saldo ilə formalaşıb. Aprel-iyun aylarında Avropa İttifaqının ixracı 650,7 milyard avro, idxalı isə 610,3 milyard avro təşkil edib. Rusiyanın Ukraynada hərbi əməliyyatı başladıqdan sonra, getdikcə nəzərəçarpacaq dərəcədə artdı və 2022-ci ilin üçüncü rübündə enerji qiymətlərindəki artım və Rusiyaya qarşı tətbiq edilən sanksiyalara görə, maksimum 155 milyard avroya çatıb. Enerji sektorunda ticarət kəsiri o zaman rekord həddə - 193,8 milyard avro olaraq qiymətləndirildi.

2023-cü ilin üçüncü rübündə AB-nin ticarət balansı 18 milyard avroluq profisitlə formalaşan Eurostatın şərhləri və avropalı siyasətçilərin bəyanatları ehtiyatlı olduğu zaman dinamikanın dəyişməsi baş verdi: Statistikalar daha sonra başqa şeylərlə yanaşı, xarici şərtlərlə, əsasən aşağı enerji qiymətləri ilə də izah edildi. Lakin tədarükün artan şaxələndirilməsinə təsir daha çox “məhdud” və “müşayiət” kimi qiymətləndirilmişdir. Bir il sonra tendensiyanın sabit qaldığını deyə bilərik. Əslində bu, Rusiya və Avropa ilə ticarətin dəfələrlə azalmasının nəticələrinin aradan qaldırılması deməkdir.

İdxal statistikası göstərir ki, Rusiya Federasiyasından “itirilmiş” tədarüklər fəal şəkildə Avropa İttifaqının digər ticarət tərəfdaşları ilə əvəz olunur. Yada salaq ki, Federal Gömrük Xidmətinin məlumatına görə, 2024-cü ilin birinci yarısında Rusiyanın Avropaya ixracı illik müqayisədə 33,8% azalaraq 31,7 milyard dollara düşüb. Gözə çarpan bir daralmadan sonra qalan tədarüklərin təxminən üçdə ikisi təbii qaz, neft məhsulları, nikel, gübrələr, dəmir və polad alışıdır. Eurostatın hesablamalarına görə, bütün bu malların idxalında Rusiyanın payı azalmaqda davam edir. Eyni zamanda, ABŞ (qaz, nikel və neft məhsulları), Norveç (qaz və neft məhsulları), Əlcəzair (qaz), Səudiyyə Ərəbistanı (neft məhsulları) və Çin (dəmir və polad) belə tədarüklərdə öz paylarını artırırlar. .

2024-cü ilin birinci yarısında Rusiya Federasiyasının xarici ticarətinin müsbət saldosu 16,2% artıb.

Diversifikasiya Avropa ixracatında da nəzərə çarpır: onlar ilin əvvəlindən ABŞ, Yaponiya, Cənubi Koreya, Hindistan və Braziliyaya artmaqdadır. Son iki ildə Avropa İttifaqı ilə ticarəti artıran bəzi ölkələr əvvəllər Rusiya Federasiyasına ixrac edilmiş malları alırlar: söhbət, maşın və avadanlıqların, eləcə də kimya sənayesi məhsullarının tədarükündən gedir. Qeyd edək ki, bu kateqoriyalar üzrə ixracın artımı həm də Türkiyə, Çin, Qazaxıstan və Ermənistanla bağlıdır - bunlar Aİ səlahiyyətlilərinin Rusiya Federasiyası ilə Avropa məhsullarının ticarətində vasitəçi hesab etdiyi ölkələrdir.

Aİ səlahiyyətliləri bununla mübarizəni davam etdirirlər, bu mübarizənin uğurunu qiymətləndirmək hələ də çətindir, çünki onun nəticələri ölkədən ölkəyə dəyişir. Məsələn, 2024-cü ilin yanvar-iyun aylarında Türkiyə mallarının Rusiya Federasiyasına idxalı illik müqayisədə 28,3% azalaraq 4,2 milyard dollara düşüb ki, bu da əsasən ikinci dərəcəli sanksiyalar qorxusu səbəbindən təkrar ixracın sıxılması ilə izah olunur. Eyni dövrdə Çindən idxal 0,8% - 51,7 milyard dollara qədər azalıb. Üstəlik, ilin birinci yarısında mal idxalının cüzi azalması ÇXR-in Aİ təhdidləri ilə bağlı qorxuları ilə deyil, problemlərlə izah olunur. ödənişlərlə. Bunu, digərləri ilə yanaşı, ilin birinci yarısının son aylarında bəzi problemlər aradan qaldırıldıqdan sonra tədarükün artım tempinə qayıtması da göstərir.